אחד השירותים הנפוצים ברשת הוא שירות התשלומים. לקוח הנדרש לשלם חשבונות, או תשלומים נוספים יכול פשוט להתחבר לאחד השרתים בארגון דרך האינטרנט, ולבצע את כל התשלומים בלחיצת כפתור וללא הצורך לצאת מהבית. שימוש פופולארי נוסף הוא האפשרות למלא בקשות וטפסים דרך הרשת, ולקבל גישה לנתונים האישיים של הלקוח באותם ארגונים. באמצעות חיבור מאובטח לשרת של הארגון הלקוח יכול לראות את הכרטיס שלו בארגון בכל רגע נתון ובנוחות. שימוש נפוץ נוסף הוא השימוש במערכות CRM שנגישות גם לארגון וגם ללקוח. מערכות CRM הן בצעם מערכות מידע בארגון. מערכות משמשות לרוב לניהול תיקים של לקוחות. נניח וחברה מסוימת מספקת שירות ללקוחות. במקרה של תקלה למשל הלקוח יכול להיכנס למערכת ה – CRM ולפתוח כרטיס עבור תקלה.
בכרטיס זה הלקוח מספק את כל הפרטים אודות התקלה. לאחר שהכרטיס מוזן נשלח דואר אלקטרוני לעובד בארגון שתפקידו לטפל בתקלה. הלקוח עצמו יכול לצפות בהתקדמות הטיפול בתקלה, ובפרטים נוספים המסופקים על ידי איש תמיכה דרך אותו כרטיס שפתח. שימוש במערכות כאלה חוסך הרבה שיחות טלפון, והמתנה רבה לנציגי שרות. גם הבקשה לטיפול בתקלה מגיעה אוטומטית לאדם המתאים ביותר לטפל בתקלה. לסיכום, שימוש נפוץ ברשתות מחשבים מאפשר להעניק שירות ידידותי ונוח ללקוחות של ארגונים רבים.
יחד עם זאת יש לזכור שהלקוח מתחבר לרשת באמצעות שם משתמש וסיסמא לרוב. במידה ופרטים אלה מגיעים לידיים הלא נכונות, גורם זר יכול להתחזות לאדם אחר ולבצע פעולות בשמו. לכן יש לנקוט בצעדים על מנת למנוע זאת. כדאי להחליף סיסמא לעיתים תכופות יחסית, יש להקפיד לא להתחבר לשירותים רגישים ממחשבים זרים, וכדומה. חשוב להתייעץ עם טכנאי רשתות או מומחה באבטחה על מנת למנוע מקרים כגון הנ"ל. טכנאי רשתות יוכל להמליץ לכם על אמצעי מיגון אפקטיביים.
כתבנו את מהמאמר הזה כדי לתרום ולדאוכ שגם אחרים יכירו אותנו. להיות ראשון בגוגל לא קל, לכן יש צורך לתרום קודם את הידע לאחרים ורק אז לקבל תמורה. אז זאת התמורה שלנו וזאת רק ההתחלה. מקווה שנהנתם מהמאמר ויש עוד סדרה בהמשך.